Koronawirus. Co z ubezpieczeniem turystycznym?

Blog ubezpieczeniowy. Pomagam dobierać właściwe ubezpieczenie

Koronawirus. Co z ubezpieczeniem turystycznym?

Ogłoszenie epidemii to kolejny problem, z którym tak naprawdę nie mieliśmy do czynienia. Jest to także problem, z którym muszą się zmierzyć firmy ubezpieczeniowe. Dlatego też reagują na bieżąco. Większość ubezpieczycieli epidemię uznaje jako wyłączenie z ochrony. Zgodnie z tym, jeżeli osoba ubezpieczona została zakażona wirusem to towarzystwo ubezpieczeniowe nie jest zobowiązane do wypłaty odszkodowania i do pokrycia kosztów leczenia. Na pomoc w przypadku zarażenia się koronawirusem mogą jednak liczyć osoby posiadające polisę turystyczną wykupioną w takich firmach jak Wiener, Warta czy AXA. Firmy te nie posiadają w Ogólnych Warunkach Umowy zapisu, że epidemia objęta jest wyłączeniem odpowiedzialności. Można więc liczyć na pełną ochronę. Oczywiście, aby mieć pewność czy ochrona zadziała należy dokładnie się zapoznać z OWU. Obecnie także warto śledzić informacje na stronie internetowej swojego ubezpieczyciela lub skontaktować się ze swoim doradcą ubezpieczeniowym.

A co z odwołaniem podróży?

Większość biur podróży odwołuje zaplanowane wycieczki. Podobnie jak odwoływane są loty. Czy w takiej sytuacji można liczyć na odszkodowanie w ramach polisy turystycznej? W tym wypadku także należy sprawdzić zapisy w OWU.Osoby posiadające opcję rezygnacji z podróży mogą liczyć na wsparcie o ile dana polisa przewiduje ochronę na wypadek epidemii. Wtedy możemy liczyć na zwrot kosztów z tytułu odwołanej przez biuro podróży wycieczki, zwrot kosztów biletu, noclegu itp. Natomiast na najlepszą ochronę mogą liczyć osoby posiadające ubezpieczenie all risk, czyli takie, które wypłaci odszkodowanie niezależnie od powodu rezygnacji z podróży.

O odstąpieniu od umowy mówił dla portalu www.obau.pl prezes UOKiK Tomasz Chróstny – W przypadku każdego wniosku o odstąpienie od umowy biuro podróży musi sprawdzić czy zaszły przesłanki do takiego odstąpienia. Innymi słowy czy w miejscu, do którego konsument planował lecieć, istnieje realne zagrożenie jego zdrowia. Jeżeli tak, biuro ma obowiązek uznać roszczenie podróżnego. W przypadku wątpliwości dotyczących indywidualnych umów z biurami podróży zachęcam do korzystania z darmowej pomocy prawnej świadczonej przez miejskich i powiatowych rzeczników konsumenta.

Podsumowując. Obecnie podróżowanie jest utrudnione. Tego nie trzeba tłumaczyć, bo każdy widzi jak jest. Jeżeli jesteście jeszcze w podróży lub jednak będziecie wyjeżdżać to pamiętajcie! Ważny jest zapis w OWU a jeżeli dojdzie do stanu chorobowego to dzwońcie na infolinię ubezpieczyciela. Tam uzyskacie najbardziej aktualną informację. Przy okazji przypominamy, że Warta ma oplikację do bezpłatnego połączenia z konsultantem.

http://www.bezpieczneubezpieczenie.pl/index.php/2020/03/07/darmowe-polaczenia-do-warty-z-calego-swiata/

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do mnie przez Messenger